sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Diamuistoja


Olen työstänyt tässä pitkin kesää projektia nimeltä "diat tietokoneelle". Olen itkenyt usein, pyyhkien niin ilon kuin surunkin kyyneliä. Ihania muistoja - upeita kuvia.


Toimiessani käsityön opettajana kuvasin kaikki oppilaideni työt dioiksi (heidän suostumuksellaan tietysti). Dioja oli helppo näyttää projektorilla koko luokalle ja höpöttää samalla töihin liittyviä tarvikkeita, tekniikoita, tarinoita ja sattumuksia. Vuosi toisensa jälkeen diapinot kasvoivat kasvamistaan ja oppilaiden kanssa piti varata tunti jos toinen niiden katselemiseen.


Kun työni loppui muuton ja lasten syntymän myötä, unohtuivat diat muuttolaatikoissa kaappien perukoille. Minulla ei ole itsellani projektoria, joten siellä ne pölyyntyivät omissa laatikoissaan usean vuoden ajan. Keväällä mieheni osti minulle Lidlistä diaskannerin. Meni kuukausia kun uskalsin antaa kuvien tuomille muistoille vallan.

Minulla on ollut ihan tolkuttoman taitavia oppilaita! Kuvat hämmästyttävät ja häkellyttävät yhä uudelleen. Ihania töitä, upeita värejä, mahtavia oppilaita. Kiitos teille kaikille noista vuosista! Teidän kanssanne oli upeaa antaa itsestään parhaimpansa!!!

Nyt loppukesän ja syksyn mittaan minulla on vielä useita satoja siirrettäviä dioja ja vielä enemmän kuvankäsittelyä. Tarkoitus on työstää kuville läppärillemme omat kansiot. Kuvista löytyy niin huovutusta, kirjontaa, tilkkutöitä, taidetekstilejä, kirjansidontaa kuin paju- ja romutöitäkin. Lisäksi kansioita pitää perustaa kaikille upeille näyttelyille, joissa vuosien saatossa olen vieraillut. Syksylle ei siis ole toimeettomia päiviä näkyvissä : ).



Mutta nyt taas pitää rientää täältä koneelta kesäherkujen säilöntäpuuhiin : ). Vadelman punaiset halit teille kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!