lauantai 2. marraskuuta 2013

Kätevä-Tekevä-Lukeva


On kuulkaas ollut meikäläisellä hurjaa menoa, sinne tänne ja tuonne sitten viime postauksen. Olen saanut uusia ajatuksia markkinointiin ja ylipäätään minun näköiseeni elämään Mainostorstaina Sibeluistalolla. Perjantaina kahdenkymmen minuutin varoitusajalla pääsin opettamaan luokanopettajan sijaisena ihastuttavia kolmasluokkalaisia. He kutsuivat minua Maija Poppaseksi ja se oli huisin hauskaa : ). Tänään hengailimme koko perheen kera koko Pyhäinpäivän Kätevä-Tekevä-Lukeva-messuilla Lahden messukeskuksessa. Messuosastoilla meitä veti erityisesti puoleensa miniatyyrileluosastot.



Kätevä-messuilla oli tänä vuonna erityisen paljon korutarvike - ja korumyyjiä. Helmiä olisi saanut nyt ostettua mukaansa jos jonkinmoisia. Helmien lisäksi Kätevä-messuilta löytyi paljon erilaisia lankoja ja neule&virkkaus-tarvikkeita. Meidän mukaamme ei kuitenkaan tarttunut yhtään korutarviketta tai lankaa tällä erää. 




Myös tuleva joulu näkyi jo messuilla siellä täällä. Täältä Peltosen puutarhan myyntipisteeltä meidän mukaamme halusi loikata yksi pikkuruinen Maileg Nisse ja Nisselle pienet puiset sukset ja sauvat.




Myös kierrätettyjen kirjojen sivuista sai askarrella joulukoristeita parissa lasten työpajassa. Olin siis kirjaston pajani kanssa trendin huipulla ; ). Minä ihailin taas kerran tallukoita, joita on joskus pakko päästä itsekin työstämään!




Kätevä -messujen suloisinta antia olivat mielestäni Käsityökoulu Velman lapsioppilaiden maatuskanuket. Ne saivat hymyn huulille minulle ja useammalle muullekin kävijälle.


Tekevä-messut olivatkin sitten lasten taivas. Väkeä oli huomattavasti vähemmän kuin Kätevässä, joten myyntipöytien ja tuotteiden katselu oli antoisaa pienillekin ihmisille. Alla kuvagalleriaa ihastuttavista tee-se-itse nukketaloista.









Näitä ihanuuksia olisi vaikka kuinka, mutta tässä nyt joitain makupaloja. Paljon oli myös myytävänä nukkekotitavaraa niin itsetehtyä kuin teollistakin, mutta kun tyttäreni näki, että Antiikki Arvelan myyntipisteellä oli uusia ja vanhoja Maileg-tuotteita myynnissä, oli pakko jo avata omankin lompsan nyörejä.

Tälläistä meille messuilta kotiutui. Olin niin superiloinen löydettyäni Lukeva-osastolta  Pitsikirjan kympillä. Olen lainannut sen kirjastosta ainakin kymmen kertaa! Nyt ei tarvitse enää lainata, ah!

Kätevä-Tekevä-Lukeva messut ovat Lahden messuhallissa vielä huomenna sunnuntaina 2.11! Mars messuille!



4 kommenttia:

  1. Hyvät oli messut. Myös me käytiin koko perhe ja kivaa oli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, monet ovat kehuneet messuja. Kiva kun oli yhdistetty kolmet messut yhteen, niin aikamonelle löytyi jotain mielenkiintoista.

      Poista
  2. Täältähän löytyikin mukava blogi, josta jo sain monta kivaa ideanpoikasta ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todella mukavaa, että löysit mielekkäitä juttuja postauksistani. Tervetuloa Neulanhaltijan joukkoon ja blogin lukijaksi!

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!