lauantai 7. helmikuuta 2015

Paussi



Tämä viikko on sujunut taas peruskoulun opettajana. Voi kuinka tykkäsin tehdä tuota opetustyötä. Rakastan lapsia, opettamista ja kasvattamista. Mutta välilllä olen kyllä käynyt myös aikamoisissa sukelluksissa syvyyksiin. En päässyt edes haastatteluun kädentaitojen ohjaajantyöhön, jota hain. Surullista ja kovin masentavaa. Olen kokenut aikamoista riittämättömyyttä. Tuntuu kuin mikään ei riittäisi. Tunnen itseni aivan hylkiöksi työrintamalla. Olen yrittänyt parhaani, opiskellut ja haastanut itseäni koko ajan. Mutta kun ei riitä, niin ei riitä.

Olen nyt elämässäni taitekohdan edessä.



Kaikki on auki. Kysyn nyt polvillani, mitä teen, mikä on minun suuntani?


Mikä on minun tieni?



Mutta kyllä tämä tästä. Minä nollaan nyt kaiken ja mietin onko tämä kädentaitojen - ja opettajan urani todellakin nyt tiensä päässä. Saanko ikinä tulevaisuudessakaan minkäänlaista elinkeinoa itselleni ja perheelleni? Vai jääkö tämä kaikki vain satunnaiseksi harrasteluksi? Mikä olisi se ala, jolle voisin palaa intohimosta yhtälailla kuin opetuksella ja kädentaidoille? Opetusalakaan peruskoulussa kun ei tuo minulle kuin satunnaisia sijaisuuksia.


Mutta kaikesta huolimatta elämä voittaa. Pian on kevät ja aurinko tulee takaisin! Minä nousen vielä...

2 kommenttia:

  1. Eipä tässä voi muuta sanoa kuin tsemppiä tulevaan, mitä se sitten tuokaan tullessaan. Ainakaan taidottomuus ei voi olla syy esim. kädentaitojen opettajaksi. Niin mielettömän hienoja töitä olet tehnyt. Itselläni on huomenna elämäni ensimmäinen päivä työttömänä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tämä tästä. Eilen kurkkasin jo työhuoneeseenikin, jonne en ollut nenääni työntänyt viikkoon! Toivottavasti sinun työttömyytesi ei veny ja viru samanlailla kuin minun. Sillä kun aikaa on liikaa, siitä alkaa potea huonoa omaa tuntoa ja lopulta elämä menee yhdeksi eestaas pyörimiseksi. Suosittelen heti alkuun jonkinlaista päiväohjelmaa, jotta elämä pysyy järjestyksessä. Voimia sinulle; Marle!

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!