keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Syksyn satoa


Olen ollut vähän sairaana viime päivät. Kummaa päänsärkyä, huimausta ja kurkkukipua. Kun olo on hatara, sitä keskittyy vain oleelliseen. Kaikki ylimääräiset liikeradat, touhut ja kulkemiset ovat minimissään. Olen ihaillut loppukesän luontoa ja nauttinut oman puutarhamme marjoista, juureksista ja hedelmistä. Ja malttanut keskittyä vielä enemmän lapsiini ja heidän omiin touhuihinsa.






























Mutta koulussa olen käynyt ja jopa sijaistanutkin yhden päivän kolmatta luokkaa. Opiskelijan statuksella olen jollainlailla kokenut itseni uudestisyntyneeksi. Hetkellisestä sairaudesta huolimatta minun on hyvä olla. Tuntuu siltä kuin tieni olisi taas oikea. Näen ympärilläni nykyään paljon kaunista.


Olen tänä syksynä aloittanut myös askeleet terveellisempään ruokavalioon. Olen aloittanut aamut tuorepuurolla, jonka valmistan rahkasta, marjoista, banaanista, kaurahiutaleista ja siemenistä. Herkullista ja ravitsevaa. Myös keskimmäinen lapsemme on innostunut tuorepuurosta, aiemmin hänelle oli nimittäin työn ja tuskan takana keksiä mieluista aamiaista. Poika-parka hilpaisi joskus salaa kouluun pelkän vesilasin ja jäisten mustikoiden voimin, kun kaapissa ei muka ollut mitään muuta häntä miellyttävää.


Mustikoita meillä kyllä piisaa. On aina piisannut. Himomarjastajia kun olemme koko perhe.



Onneksi lapset auttavat jo kotihommissa, jotta äitikin voi vähän sairastaa. Ja onneksi omasta pihasta löytyy herkkuja lasten napsia suihinsa, jos äiti ei jaksa värkkäillä välipaloja.




Ja mikä onkaan sen mukavampi puolikuntoisen löhöilykaveri kuin oma pieni karvapallo -Wili <3. Luppis-pupumme touhuja on hauskaa seurailla ja lasten kiintymys siihen on käsinkosketeltavan kaunista ja aitoa.


Tähän loppuun vielä muistutus Lahden taidelauantaista 5.9, jolloin halukkaat voivat tulla Puodille katsomaan "Kirjastoretki" nukketeatteriani täysin ilmaiseksi. Tervetuloa nauttimaan nukketeatterista, ihastuttavasta Puodista ja sen tarjonnasta!

P.s.
Tervetuloa tykkäämään Neulanhaltijan sivusta myös Facebookissa ja Instagramissa!


2 kommenttia:

  1. Ihana, elämänmyönteinen postaus. Herätti minutkin siihen, että on hyvä pysähtyä ja katsella mitä kaikkea kaunista tässä ympärillä on. Toivottavasti paranet pian, että jaksat opiskeluiden ja perheen parissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi, Marle. Elämäni on nyt seesteistä ja hyvää. Siinä on suunta, joka viime vuoden oli täysin kadoksissa. Olen nyt myös fyysisesti jo kunnossa. Sitkeä tauti oli, kun kuume ei noussut lainkaan.

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!