sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Vähän fiinimmällä iltapäivän teellä



Olen tänä syksynä rakastunut kotiini kahdeksan vuoden seurustelun jälkeen. Nyt alan huomata viihtyväni myös "uusvanhan" kotikaupunkini kanssa. Silmäni ovat alkaneet löytää Lahdesta minun kaunista arkkitehtuuria, muotoilua, viihtyisiä kahviloita ja pikkuputiikkeja. Olen huokaillut kauniita puistoja ja tyylikkäitä istutuksia. Alanko viimein siis kotiutua?





No, tiedä häntä, mutta minun kauneussilmääni ja sieluani hiveleviä paikkoja on nyt jo pakko esitellä täälläkin. Joten tästä alkaa nyt satunnaisesti, muiden postausten lomassa päivittyvä, Minun Lahteni -postausten sarja. Olisi mukavaa saada myös vinkkejä teiltä lukijoilta Lahden paikoista, joita voisin täällä esitellä, joten rohkeasti vain vinkkejä minulle joko tänne, instaan #neulanhaltija tai fasebookiin.































Aloitan tämän kierrokseni Rautatienkadulta Kahvi- ja teehuone Renessassista, jossa kävimme maukkaalla iltapäiväteellä ja skonssi-hampurilaisilla joululahjaostosten lomassa 8-vuotiaan poikani kanssa.



Renessanssi on minulle itsellenikin melko uusi tuttavuus, johon iskin silmäni matkalla rautatieasemalle. Sen kaunis, tyylikäs, lämminhenkinen, rento ilmapiiri kutsui heti luokseen. 





Renessanssi tarjoaa tyylikkäässä ympäristössä viittäkymmentä eri teelajia, raakakakkuja. raakasuklaata, suolaisia piirakoita ja skonsseja lisukkeineen.



Kaikki tuotteet ovat luomua ja ne on asetettu esille kauniisti. Tee-hetki on ylellinen ja hienostunut, vailla minulle ahdistusta tuovaa pröystäilyä tai hienostelua. Tunnelma oli rento ja siitä pitää aika-ajoin myös huolta ihastuttava kahvilakoira Martta, joka meidän vierailumme ajan oli ulkoilemassa, joten harmikseni en saanut sulosilmästä nyt kuvaa tähän postaukseen.


Eli tälläistä tällä erää.

Maukasta joulukuuta ja Lucianpäivää teille kaikille!







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!