perjantai 22. tammikuuta 2016

Lahden aamu


Olen opintojeni myötä saanut herätä useana aamuna lempeästi Lahden keskustan kanssa. Olen ottanut tavakseni käydä kerran viikossa aamuteellä jossain Lahden aamuvarhaisella aukeavista kahviloista. Ihana tapa, joka aloittaa päivän aivan uudella otteella. Aamu seitsemän ja kahdeksan välillä Lahden keskustassa on vielä todella hiljaista. Hei, Lahti, minä tykkään susta nykyään!


Yksi suosikkipaikoistani on Lahden torilla oleva Helenan kotileipomon tyylikäs akvaariokahvila, jossa istun, pakkasesta viis, usein tunnelmallisella ja lämpimällä ulkoterassilla. Mielestäni kaikki tori-kahvilat pitäisi näyttää tältä. Perinteiset torikahvilateltat likaisine pressuineen ovat minun silmiini kaikkea muuta kuin huokuttelevia. 





Joskus teetä lipittäessäni tuntuu kuin olisin satumaassa tai todellisessa muotoilukaupungissa.





 Toinen suosikkipaikoistani on Oskarin pihan idyllinen kahvila. Tämäkin ihanuus aukeaa jo klo 7.00.








 Oskarin pihalta löytyy kaikkea muutakin kutkuttavan suloista kuin makoisat leivonnaiset ja ateriat :).



Onni on opiskella oppilaitoksessa, joka sijaitsee Lahden ydinkeskustassa. <3


Kauniita maisemia teille kaikille missä ikinä olettekin!




9 kommenttia:

  1. Hienoja kuvia. Tuo tyhjä luminen penkki ja roskis, portaikko yms. Erilaisia, liiasta riisuttuja, yksinkertaisia ja yhtäaikaa puhuttelivia. Kiitos. Kahvilakulttuuri on hienoa, luksusta arjen keskelle ja nautintoa. T: Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yöunilla heräävä Lahti on kaunis. Keskustassa on paljon kaunista, jota ei päivisin väkipaljoudessa edes huomaa. Syksyllä kävin aina keskiviikkoisin iltapäiväkahvilla tyttäreni kanssa ammattikoulun Kulinaari -kahviossa, mutta keväällä minulla enää juuri liiku siellä päin, kun tyttären harrastuspaikkoja muutti keskustaan.Harmi, sekin oli mukava kahvio.

      Poista
  2. Ihana aamun aloitus juoda kahvia jossakin ihanassa kahvilassa ❤️ Tuo pitäisi itsekin tehdä :) Mukavaa viikonloppua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tervetuloa joskus pöytään seurakseni! Noissa hommassa kummassa minä istun keskiviikkoaamuisin - aina yksin.

      Poista
    2. Kiitos kutsusta ❤️ Tulen ehdottomasti ja mielelläni ❤️

      Poista
  3. Ihania kuvia ja kiva tapa, mutta varmasti nautinnollista istuskella ja katsella heräävää kaupunkia kaikessa rauhassa ennen opintojen alkua:)
    Lahdessa olen kaynyt joskus kesäaikaan 70-luvulla. Talvista viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi, Tilkkureppu! Ja tervetuloa Lahteen kun liikut täälläpäin Suomea!

      Poista
  4. En ole koskaan pitänyt Lahtea kauniina kaupunkina, mutta onhan siellä kaikkea kivaa ja kauniitakin paikkoja. Lapsena suosikkini oli "radiomäki". Tuolla Oskarin pihalla pyrin käymään aina, kun Lahdessa käyn. Kauniita valokuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa olla aikamonella Lahdesta aika ankea teollisuuskaupunkikuva. Näin on ollut myös itselläni. Nyt olen pikkuhiljaa alkanut aistia Lahdessa uutta menoa ja uusia tuulia. Viihtyvyyteen on viimein alettu kiinnittää huomiota. Radiomäki on myös yksi minun suosikkipaikkani. Sieltä on kauniit maisemat!

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!